Jesteś tutaj: Start WIEDZA HARCERSKA Zarządzanie, organizacja i planowanie Konspekt zbiórki w 157 PDH
- Opublikowano: wtorek, 07, styczeń 2014 07:39
- Dh. Jakub
- Odsłony: 10853
Strona 4 z 5
OPIS SZABLONU
Pisz konspekt, jakbyś miał za pomocą niego wytłumaczyć idiocie jak ma przeprowadzić twoją zbiórkę. Wtedy konspekt jest idioto-odporny :) Osoba nie znająca się na harcowaniu, powinna być w stanie przeprowadzić zbiórkę.
Zachowuj wszystkie swoje konspekty.
Mimo, że w tym opisie odwołuję się do zbiórek, konspekt jest użyteczny do każdego rodzaju zajęć, począwszy od lekcji w szkole, aż do zajęć obozowych.
- TEMAT: jest to pomysł na zbiórkę streszczony w kilku słowach, np. Pozoracja na dworcu.
CELE: trzeba wiedzieć po co się robi zbiórkę. Rzeczy bezcelowe nie mają sensu. Np. Zbiórka o święcie zmarłych w wielu kulturach ma za cel pokazanie odmiennych kultur w ujęciu tego święta.
ZAMIERZENIA: tą część wymagam, tylko w odniesieniu do konkretnych osób. Jest to miejsce na pomysły, które chcecie zrealizować. Dzięki temu łatwiej niektórym jest stworzyć logiczny plan.
ZADANIE MIĘDZYZBIÓRKOWE: pomaga nauczyć harcerzy żyć harcerstwem nie tylko na zbiórkach. Zachęca do przybycia na następną zbiórkę. Pamiętaj by dogadać się chwile przed zbiórką tej po twojej, by prowadzący sprawdził zadanie z twojej zbiórki, a nawet może żebyś ty sam to zrobił. Zachęcam do korzystania z tego.
PLAN: ta część jest po to by uporządkować swoje myśli, elementy itd. Wypisujemy tu po kolei co będzie się dziać na zbiórce. Plan jest luźnym zbiorem pomysłów. Przydaje się podczas tworzenia konspektu. Można sobie spokojnie zamieniać kolejnością, dopasowywać by było jak najbardziej zgodne z zasadami dobrej zbiórki itp. Na tym etapie nie trzeba zastanawiać się co będzie nam potrzebne, ile czasu zajmie itd.
Lepiej mieć więcej pomysłów niż mniej.
OPIS: Ten etap wymaga zastanowienia się jak mają być przeprowadzone poszczególne elementy zbiórki, ile będą trwały, co będzie potrzebne itd. Opcjonalnie, jeżeli zbiórka będzie podzielona na kilka osób można w treści w nawiasie dopisać odpowiedzialną osobę za dany element. Jeżeli coś jest na tyle skomplikowane, że nie mieści się w tabelce umieszczamy pełen opis w załączniku a w tabelce informację, w którym załączniku znajduje się opis danego elementu. Pomaga to zachować przejrzystość w tabeli.
Można po wydrukowaniu tą część wyciąć i mieć pod ręką na zbiórce. Co do czasówki, to tylko robiąc zbiórki wprawisz się w przewidywaniu czasu. Jeżeli nie jesteś pewny zawsze możesz napisać do mnie :) Oceniaj ryzyko nadmiernego przeciągnięcia się lub skrócenia jakiegoś elementu. Pamiętaj o materiałach!
UWAGI: tu wpisujemy uwagi od nośnie zbiórki, np. Wskazujemy element w planie, który może być niebezpiecznie nieprzewidywalny, i co robić gdy np. Się za bardzo przedłuży. Linki do WWW, plan awaryjny, itp
LISTA ZAŁĄCZNIKÓW: lista wszelkich dokumentów załączanych z konspektem.
ZAŁĄCZNIKI: służą do: przedstawienia opisu elementu (jeżeli jest za długi by się zmieścił w tabeli), do przechowywania materiałów (treść pytań, szyfrogramy, zdjęcia itp). Proszę nie załączać np. Bandaża :) Chodzi o takie rzeczy, które da się np. emailem wysłać.