- Opublikowano: środa, 14, wrzesień 2016 17:08
- Dh. Piotr
Czuwaj!
Następna zbiórka odbędzie się wyjatkowo o godzinie 18:00, prosimy o punktualność i przekazanie innym harcerzom informacji :). Na zbiórkę będzie potrzebna PEKA lub 2 bilety 40 minutowe, notatniki harcerskie i długopisy.
Do zobaczenia w piatek, Czuwaj!
- Opublikowano: sobota, 10, wrzesień 2016 20:30
- Dh. Piotr
Czuwaj!
Zapraszam do zapisów na tegoroczna edycje biegu nocnego "Buława"
Zgłoszenia prosimy kierować do osób z kadry
"XXXI BIEG NOCNY O BUŁAWĘ 174 PDH „HETMAN”
im. Stanisława Żółkiewskiego
Do braci harcerskiej - nadszedł po raz 31 czas o rywalizację
o BUŁAWĘ: POLNĄ - KORONNĄ - KOZACKĄ.
MIEJSCE: tegoroczne starcie odbędzie się w POZNANIU (bazą będzie Wydział Geografii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – Kampus na Morasku).
TERMIN: 24 - 25 września 2016 r.
UCZESTNICTWO: wszyscy zorganizujecie się w zespoły składające się z minimum 5 osób.
RYWALIZACJA: będzie się odbywać o trzy buławy: POLNĄ (dla drużyn harcerskich – w wieku
do 13 lat; tylko szef może być harcerzem starszym lub wędrownikiem), KORONNĄ (dla drużyn starszoharcerskich – w wieku do 16 lat), KOZACKĄ (dla drużyn wędrowniczych, może być w tym instruktor w wieku wędrowniczym).
WYPOSAŻENIE: każda osoba z drużyny musi posiadać wspólny element charakterystyczny dla niej (nie-mundurowy), apteczka, umundurowanie, przybory do pisania, suchy prowiant, latarka i obowiązkowo obuwie sportowe do poruszania się po budynku oraz wszystko inne, co może się przydać w czasie „odkryć naukowych”. Każda osoba musi posiadać karimatę (lub alumatę) do spania na niej. Zwyczaj to stary by każda drużyna przygotowała krótką prezentację o sobie (3-5 min.).
KOSZT: 18 złotych od osoby (ta sama kwota jak rok temu).
W ramach wpisowego zapewniamy:
- „furę” cukierków dla zwycięzców i niespodziankę,
- plakietkę dla każdego uczestnika oraz poświadczenie (dyplom) dla zastępu (drużyny),
- herbatę, strawę na śniadanie w niedzielę (to, co od wielu lat serwujemy, tj. parówki i bułki),
- nocleg w warunkach – pod kopułą budynku."
- Opublikowano: poniedziałek, 29, sierpień 2016 16:48
- Dh. Asia Kramer
Z ogromną radością zapraszam wszystkich na rozpoczęcie roku harcerskiego 2016/2017!
Spotykamy się 2.09 przed harcówką o godzinie 16:00 w mundurach. Można wziąć ze sobą picie, długopis, notatnik harcerski. Przewidywana godzina zakończenia to ok.19:30.
Do zobaczenia w piątek!
- Opublikowano: środa, 06, lipiec 2016 16:26
- Dh. Asia Kramer
Obóz harcerski oraz kolonia zuchowa
w Słodowym Młynie nad jeziorem Tuczno
1. Zbiórka na obóz 9 lipca o godz. 8.00 na parkingu przed Zespołem Szkół Zakonu Pijarów na os. Sobieskiego koło pętli PST
2. Podstawowy ekwipunek:
a. legitymacja szkolna, próba na stopień, notatnik harcerski, długopis
b. igła, nitka i/lub mulina, latarka
c. menażka, niezbędnik, kubek
d. śpiwór, jasiek, pidżama
e. przybory do mycia, ręcznik x2, strój kąpielowy/kąpielówki
f. wysokie buty do chodzenia po lesie, adidasy, klapki/sandały
g. bielizna, koszulki, dwie pary długich spodni, bluzy z długim rękawem, kurtka przeciw deszczowa
Wszystko prosimy spakować w JEDEN PLECAK! Prosimy także o zabranie małego plecaka/chlebaka.
3. Lekarstwa
Jeżeli dziecko zażywa lekarstwa należy to zaznaczyć w karcie kwalifikacyjnej, a lekarstwa przekazać w opisanej kopercie instruktorowi odpowiedzialnemu za dziecko w dniu wyjazdu.
4. Na obozie uczestnicy nie będą mieli dostępu do źródeł prądu. Ze względu na warunki (pył, pogoda) istnieje realne niebezpieczeństwo uszkodzenia różnorodnych urządzeń. Na obóz prosimy nie zabierać tabletów, iPodów, aparatów cyfrowych i innych. Opiekunowie nie będą ponosili odpowiedzialności za zniszczenia lub zaginięcia urządzeń.
5. Informujemy, że na obozie obowiązywać będzie zakaz używania telefonów komórkowych przez uczestników. W każdej chwili będzie można skontaktować się z dzieckiem dzwoniąc do instruktorów. Do kontaktów dzieci z rodzicami będzie udostępniony także telefon obozowy, z którego dziecko będzie mogło w każdej chwili do państwa zadzwonić (oczywiście w granicach rozsądku). Nie licząc sytuacji pilnych czas na rozmowy telefoniczne to pora posiłków (wtedy cały obóz jest razem). Zarówno numery telefonów jak i pory posiłków zostaną podane w dniu wyjazdu.
6. Na obozie będzie realizowany program z uwzględnieniem różnorodnych form aktywnego wypoczynku. Życie na obozie będzie się odbywać zgodnie z harcerską metodyką wychowawczą. Każdy uczestnik będzie miał służbę porządkowo-sanitarną, jak i pełnił warty - dzienne oraz nocne.
7. W programie obozu jest zaplanowany czas na mszę w kościele katolickim i/lub udział we mszy polowej.
8. Adres obozu:
Obóz harcerski nad j. Tuczno
64-400 Międzychód
Współrzędne geograficzne: 52°35'17.2"N 15°51'23.7"E
9. Numery kontaktowe
· 40 SGZ oraz V NMGZ o pwd. Maria Przybysz - 667 054 251 o pwd. Zofia Ptak - 509 427 225 · 157 PDH oraz 158 PDSH: o pwd. Joanna Kramer - 668 061 536 o pwd. Adrian Wachowski - 505 931 185 |
· 177 PDH, Iskra, Czeremcha o pwd. Jakub Tacik - 604 066 802 o pwd. Kajetan Stefański - 727 928 972 o pio. Anna Wojciechowska - 509 474 847 |
· Komenda: |
Rozmowy z harcerzami prosimy przeprowadzać w godzinach posiłków ( ~9:00 ~14:00 ~18:30 ).
10. Odwiedziny
Odwiedziny są zaplanowane na dzień 17 VII 2016 r(niedziela) w godzinach 11:00-18:00. Wszelkie inne terminy należy uzgadniać z drużynowym. Podczas odwiedzin przewidujemy uroczysty apel o godzinie 11:00 oraz grochówkę w porze obiadowej. Podczas odwiedzin istnieje możliwość “wypisania” dziecka na czas odwiedzin na podstawie dowodu osobistego oraz podpisów na karcie kwalifikacyjnej. W przypadku osób nie będących prawnymi opiekunami konieczne jest upoważnienie prawnych opiekunów pisemne („zezwalam na odbiór dziecka przez ….imię i nazwisko… na czas odwiedzin”) potwierdzone nr dowodu osobistego i czytelnym podpisem!!!
11. Dojazd
Z Poznania wyjeżdżamy ulicą Dąbrowskiego, kierując się tzw. Starą A2 na Pniewy (droga krajowa nr 92). W Pniewach na skrzyżowaniu ze światłami jedziemy prosto, kierując się na Kostrzyn/Gorzów Wielkopolski (droga krajowa nr 24). Po minięciu Kwilcza należy zwiększyć uwagę, gdyż w kolejnej miejscowości – Gorzyń, należy skręcić za stacją SHELL w prawo, kierując się na Międzychód (jest drogowskaz). Po wjechaniu do Międzychodu i przejechaniu obok Urzędu Miasta, a następnie kościoła - na światłach obok Biedronki jedziemy prosto kierując się na Drezdenko (drogowskaz). Na następnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo na Muchocin (drogowskaz). Na kolejnym rozwidleniu skręcamy w lewo na Gorzycko (drogowskaz). Następnie po pewnym czasie przejeżdżamy przez wiadukt nad torami i jedziemy w prawo (drogą na dole). Kierujemy się cały czas na Gorzycko. Gdy zacznie się las, skręcamy w pierwszą drogę w prawo. Od tego momentu na miejsce obozu będą prowadziły drogowskazy.
12. Powrót z obozu
Powrót będzie miał miejsce w piątek 22 lipca 2016 r ok godziny 18:00 w miejscu zbiórki na wyjazd (ZS os. Sobieskiego / parking Biedronki Rataje). Grupa kwatermistrzowska będzie wracała autokarem przez Rataje i uda się do Rogalinka aby dokończyć rozkwaterkę obozu. Z Rogalinka udamy się autokarem późnym wieczorem pod Szkołę Zakonu Pijarów (ok 22-22:30 na miejscu).
Przypominamy również o zabraniu biodegradowalnych środków higieny osobistej.
- Opublikowano: wtorek, 21, czerwiec 2016 21:41
- Dh. Jakub
Czuwaj!
Zapraszamy serdecznie na grę związaną z zakończeniem roku harcerskiego w naszym szczepie. Odbędzie się ona w ten piątek zamiast tradycyjnej zbiórki.
Spotykamy się pod harcówką o godzinie 17:00 w pełnym umundurowaniu (oczywiście podwinięte rękawy i jeżeli ktoś posiada to krótkie czarne spodnie mundurowe). Potrzebne będą:
- Ważna legitymacja szkolna
- notatnik harcerski i długopis
- karta na stopień/krzyż
- dwa bilety na 10 min
Celem podróży będzie Ogród dendrologiczny w Poznaniu. Gra potrwa około 2h czyli pod harcówką powinniśmy (już po kręgu) zjawić się o godzinie 19:30.
Proszę też aby niżej wymienione osoby zjawiły się po zbiórce w celu uzupełnienia braków na kartach obozowych. Głównie chodzi o brak podpisów we wszystkich wymaganych polach. (Można podpisać na miejscu, wskazane jednak by oboje rodziców się podpisało)
- dh. Paula Kleczewska
- dh. Maria Golińska
- dh. Jagoda Kamińska
- dh. Tymoteusz Kayser
- dh. Zuzanna Mencfeld
- dh. Anna Woźniak (brak karty)
- dh. Wojciech Woźniak (brak karty)
- dh. Zuzanna Kayser
- Opublikowano: środa, 15, czerwiec 2016 20:44
- Dh. Asia Kramer
Czuwaj !
Obóz zbliża się wielkimi krokami, dlatego w ten piątek zbiórka poświęcona będzie na tworzenie indiańskich strojów.
Będziemy korzystać z dwóch technik.
1. Farbowanie. Tu będą potrzebne JASNE rzeczy np T-shirt , ale równie dobrze sprawdzi się kamizelka, getry czy rajstopy.
2. Malowanie. Preferowana koszulka w kolorach ziemistych (beż, brąz, czerwień, żółty, pomarańczowy, czarny i ich odcienie).
Rzeczy najlepiej wybrać z szafy, można je w ten sposób odświeżyć i nie trzeba koniecznie kupować nowych.
Oprócz dwóch rzeczy przyda się także wieszak.
- Opublikowano: czwartek, 09, czerwiec 2016 17:45
- Dh. Jakub
Czuwaj!
Przypominamy że:
- W piątek zbiórki nie ma ponieważ w sobotę i niedziele są akcje
- W sobotę widzimy się o godzinie 9:30 pod harcówką. Festyn odbywa się przy Gimnazjum nr 6. Akcja potrwa do około godziny 14:30.
- W niedzielę widzimy się pod harcówką o godzinie 13:00. Festyn odbywa się przy domu kultury Bajka na osiedlu wichrowe wzgórze. (Można przyjść bezpośrednio pod kościół). Akcja potrwa do ok 19:30
Na obie akcję prosimy zjawić się w mundurach w składzie co najmniej 2 osób z każdego zastępu. Przypominam też, że za udział w akcjach przyznawane są punkty na tablicy a ilość osób z zastępu przekłada się na ilość tych punktów :) Może to mieć znaczenie przy najbliższym rozliczaniu tablicy!